nak menang keris model baru? klik sini.

April 24, 2012

.: Kisah Timah, Batang, Bakar dan Abu :.

Assalamualaikum....

Suatu hari, Bakar balik dari tempat kerja , Bakar buka pintu rumah ,Alangkah terkejutnya Bakar bila ternampak Timah tengah menindih dua puluh Batang... Bakar terkejut sebab Timah yg kurus tu mampu menindih dua puluh Batang... Bakar jeles dan marah... Ya, marah sangat u'olls... Bakar merentap , mengoyakkan Timah... Habis terkoyak Timah yg kurus tu... Dicampakkan di tepi dinding... Timah terhantuk kuat... Timah meninggal...

Bakar belum puas... Bakar usha usha Batang... kecik besar kecik besar je Bakar tengok Batang... Walaupun Batang ada dua puluh , sikit pun Bakar tak goyang... Bakar menggesel batu pengasah , dan terus melanyak Batang sampai lembik... Habis kesemua dua puluh Batang dimamah Bakar... Dah selesai semuanya , Bakar terkejut lagi sekali sebab Batang tu rupanya pak Abu , jiran sebelah rumah... Oleh kerana tak boleh terima kenyataan yg pak Abu yg tua kerepot tu mampu menggoda Timah , Bakar bunuh diri... Last last semua mati...

Apa pon tak boleh...


Timah = kertas timah dalam kotak rokok tu

Batang = rokok, dua puluh batang satu kotak

Bakar = nak hisap rokok, mestilah kena bakar

Abu = dah sesedut, ketis la abu rokok tu

Dah hisap rokok, kemungkinan untuk cepat mati tu tinggi... Kerajaan kasi amaran jangan hisap rokok yg takde cukai... kbai...





2 comments:

Wadi AR said...

aku tak fikir lain okeyy. hahaha

Panglima Arep said...

kahkahkah.. aku tak ckp ape2 pon.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang