nak menang keris model baru? klik sini.

March 24, 2012

.: roda :.

Assalamualaikum....

kenapa roda?

sebab roda tu bulat?

sebab hidup kita ni macam roda...

kadang kadang kita kat atas

kadang kita kat bawah

tapi aku selalu dekat bawah

dua kali je aku pernah ada kat atas

pertama masa umur 15 tahun

kedua masa umur 20 tahun

jarak tu makan masa 5 tahun untuk aku ada kat atas balik

tapi biasa la manusia kan

sekejap je ada kat atas

sebab masa kat atas tu

lupa yg aku pernah ada kat bawah dulu

jadi, aku jatuh dan terus jatuh

lepas tu jatuh lagi... dan lagi...

kawan kawan aku cakap torque tak cukup tinggi

nak pusingkan balik roda tu supaya ada kat atas balik

mungkin torque tu tahap iman aku kot

eh, kau tau apa tu torque?

ok, macam biasa, pergi google sekarang!

..............

sekarang dah tau kan?

bagus.

kau hebat sebab kau selalu kat atas

tapi kau tau tak maca mana kau selalu kat atas?

kau tengok kat bawah kau

siapa yg sokong kau

siapa yg sanggup jadi tiang nak sokong kau

semata mata nak kau kat atas

kau pikir kau hebat?

mungkin aku selalu jatuh

sebab takde siapa sokong aku

tapi aku merangkak, mengensot seorang diri

untuk aku naik atas balik

dengan usaha aku sendiri

aku merangkak sebab aku nak tengok

keluarga aku hidup senang tanpa aku perlu susahkan 

mak bapak aku sendiri

siang malam mereka kerja

siap buat overtime lagi

takkan aku senang senang nak sebat duit overtime bapak aku

melainkan keadaan yg sangat sangat terdesak

aku terpaksa tebalkan muka sendiri

walaupun dengan mak bapak sendiri

untuk mintak ehsan dari mereka

terima kasih ibu abah <3

eh, macam mana tiba tiba boleh masuk pasal mak bapak aku ni?

ok, sebenarnya aku rindu sangat sangat kat diorang

sebab dah 3 bulan aku tak balik rumah

kbye


2 comments:

Izwan said...

ak pun dah lama x blik cha. miss JB! haha

Maira Junoh said...

cheer up babe !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang