nak menang keris model baru? klik sini.

December 21, 2011

.: manusia ini hanya biasa :.

Assalamualaikum....

Kau orang pernah dengar tak manusia manusia sejagat sekarang ni selalu sangat puji bertubi tubi sang manusia lain yg lebih tinggi darjat nya? mesti selalu dengar kan... Tipu lah kalau kau sendiri tak pernah puji orang lain... tak kesah lah puji kecantikan diri atau kemahiran yg manusia tu ada... kurang kurang pun kau buat orang tu senyum even kau tipu je..

Kalau kau Perdana Menteri,  kau hebat sangat ke? kau bole jawab soalan macam ni   $ y = x^{ \ln x } (\sec x)^{3x} $ . ?
aku tau mesti tak boleh...  sama je macam adik aku darjah 4 tu tak boleh jawab...

Kau rasa kau biasa, tapi kau sebenarnya luar biasa dalam bidang yg tersembunyi... orang lain tak nampak kehebatan kau, kau hebat dalam diam...






Tak payah nak berlagak sangat dengan duit ribu ribu kau tu....  jangan berlagak kalau kau mampu beli kereta kancil dan convert jadi lancer sedangkan orang yg beli lancer asli sendiri pun tak berlagak macam kau...


Hebat mana pun kau, kita masuk dalam liang yg serupa...berbalut kain putih yg sama warna...

December 09, 2011

.: kau yang bernama pakwe :.



Assalamualaikum...

Hai makwe makwe sekalian... tiba tiba aku terasa macam lebih agresif menjadi seorang pakwe sejati tulen habaq hang hasil daripada tontonan Ombak Rindu tempoh hari... Kadang kadang tu, bila aku bangun pagi terasa macam mayang karim ada kat sebelah je... uish... hebat betul aarong ajis jadian ni...

Memang dah menjadi lumrah alam... lelaki hidup berpasangan dengan wanita... melainkan mereka mereka yg mengaku gay, lesbian, serta yg buat buat homo... mereka saje yg suka kat barang sendiri tapi orang lain punya...

Best kan jadi pakwe? boleh berjalan sebelah atau dengan awek awek cun tayang lurah tayang rambut tayang punggung... beruntung sangat jadi pakwe sebab boleh kasi pakwe lain usha awek sendiri yg main tayang tayang ni... lagi lagi tayang rambut yg macam dah jadi keperluan agama pulak sekarang ni... bila aku persoalkan pasal rambut, kau cakap dengan aku macam ni ;

" even i free hair, tapi i sembahyang cukup tau " ... rengus suara betina tak sedar diri....


Kau tau kan menutup aurat tu wajib? tak tau? apa yg kau tau hanyalah membeli tutti frutti serta mengayuh fixie yg mampu membuat kau mandul *kajian member aku...  sambil sambil kau kayuh fixie kau tu, kau berpeluh... habis rosak rambut yg baru kau setting tengah hari tadi..

Bestkan jadi pakwe bila awek awek ajak keluar... lagi lagi kalau awek kau tu cun gila babi tahap babi tak pakai tudung pastu tayang payu payu depan orang.. cun giler lah tu kan.... mesti kau bangga gila sebab awek kau cun habis... tapi yg tak cun nya, sebelum keluar wallet kau tebal, bila sampai rumah wallet kau nipis... awek cun habis, tapi keje dok habiskan duit pakwe... cun kan awek kau?

Aku bukan nak jeles dengan awek awek lurah kau tu, macam hipotesis sekolah rendah dulu, makin dalam lurah awek itu, makin lemas lah kau di celah lurah...

sekian terima lurah kasih...

December 05, 2011

.: jodoh :.

Assalamualaikum chenta....

"tak kenal maka tak chenta"


Mesti kau orang semua biasa dengar pepatah melayu ni kan... biasalah melayu, kaya dengan pepatah... melayu yg kaya harta hanya mereka mereka yg rajin makan rasuah macam Dia dan Dia... mereka sahaja yg kaya harta...    aku bukan jeles tapi bersyukur sebab mak aku ajar makan nasi, tak pernah pulak ajar makan rasuah.. terima kasih ibu... 


Kalau ikutkan pepatah ni, kalau kau orang nak bercinta, mesti kau orang kena kenal dulu dengan chenta chenta kau orang ni... yelah, takkan baru terpandang atau baru je selisih terus cakap nak kawen.. agak agak lah bang.. buat nye die tu bapok ke, mak nyah cap abdul rahman ke, tak ke pucuk kau meninggal malam pertama nanti... dah susah nak wasiatkan harta harta rasuah kau tu...


Aku macam nak list kan je tempat tempat yg sesuai untuk kau orang (LELAKI) bertemu dengan jodoh kesayangan kau orang tu... Antaranya ;

1. Masjid

2. Kuliah Ustaz Azhar Idrus

3. Pasar Tani

4. Uitm dan ipta serta ipts yg sewajarnya

5. Kedai tudung

6. Jakel

7. Stesen bas sementara Butterworth

8. Watson serta Guardian

9. Iklan dR. Rozmey

10. Segmen wanita hari ini

11. Kelas Pendidikan Islam

12. Jiran sebelah rumah

13. Orang yg duduk sebelah kau dalam bas

14. Bazar Ramadhan

15. Stesen minyak Petronas

16. Pusat gymnasium

17. Tesco, Giant, econsave dan sebagainya

18. Broga Hill

19. Bank Islam

20. Rancangan Ustazah Pilihan

Wahai Perempuan... Bukan aku nak suruh kau orang pergi kat tempat tempat tu, tapi kalau nak cari lah kan... kalau kau orang biasa pergi tempat tempat macam tu dan terjumpa seseorang, boleh lah di masukkan dalam TO-DO-LIST kau orang tu... yelah, takkan nak harapkan  pakwe pakwe yg hanya reti tangkap gambar guna DSLR je kan, mesti nak yg reti sembahyang punya serta yg reti bagi kau anak... dan reti bagi kau emas berbondong bondong banyaknya...

Yg lelaki pulak, takkan kau orang nak betina betina... mesti nak yg perempuan perempuan kan.. yg reti pakai telekung pastu reti lipat telekung yg dah sudah pakai tu... kau orang kena tengok tangan dia jugak... kalau dah umur 25 tahun ke atas pun tangan masih lagi macam bayi baru lahir, bersiap sedialah... tiap tiap hari makan luar sebab dia tak pernah, tak reti dan takkan masak untuk kau orang... padan muka kau... masa bercinta reti tengok payu payu dan lubang lubang je, bila dah kawen, baru tau yg bini kau tak reti masak... padan muka kau...

Jadi.... kenali lah pasangan kau sebetulnya sebelum kau masuk meminang dia... ingat.. walau siapa pun pasangan hidup kita, dia tetap jodoh kita... terima dia bukan sebab harta atau rupa dia, tapi terima dia sebab agama dan keikhlasan dia... kalau bercerai jugak? takde jodoh lah tu bang oi.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang