nak menang keris model baru? klik sini.

December 05, 2011

.: jodoh :.

Assalamualaikum chenta....

"tak kenal maka tak chenta"


Mesti kau orang semua biasa dengar pepatah melayu ni kan... biasalah melayu, kaya dengan pepatah... melayu yg kaya harta hanya mereka mereka yg rajin makan rasuah macam Dia dan Dia... mereka sahaja yg kaya harta...    aku bukan jeles tapi bersyukur sebab mak aku ajar makan nasi, tak pernah pulak ajar makan rasuah.. terima kasih ibu... 


Kalau ikutkan pepatah ni, kalau kau orang nak bercinta, mesti kau orang kena kenal dulu dengan chenta chenta kau orang ni... yelah, takkan baru terpandang atau baru je selisih terus cakap nak kawen.. agak agak lah bang.. buat nye die tu bapok ke, mak nyah cap abdul rahman ke, tak ke pucuk kau meninggal malam pertama nanti... dah susah nak wasiatkan harta harta rasuah kau tu...


Aku macam nak list kan je tempat tempat yg sesuai untuk kau orang (LELAKI) bertemu dengan jodoh kesayangan kau orang tu... Antaranya ;

1. Masjid

2. Kuliah Ustaz Azhar Idrus

3. Pasar Tani

4. Uitm dan ipta serta ipts yg sewajarnya

5. Kedai tudung

6. Jakel

7. Stesen bas sementara Butterworth

8. Watson serta Guardian

9. Iklan dR. Rozmey

10. Segmen wanita hari ini

11. Kelas Pendidikan Islam

12. Jiran sebelah rumah

13. Orang yg duduk sebelah kau dalam bas

14. Bazar Ramadhan

15. Stesen minyak Petronas

16. Pusat gymnasium

17. Tesco, Giant, econsave dan sebagainya

18. Broga Hill

19. Bank Islam

20. Rancangan Ustazah Pilihan

Wahai Perempuan... Bukan aku nak suruh kau orang pergi kat tempat tempat tu, tapi kalau nak cari lah kan... kalau kau orang biasa pergi tempat tempat macam tu dan terjumpa seseorang, boleh lah di masukkan dalam TO-DO-LIST kau orang tu... yelah, takkan nak harapkan  pakwe pakwe yg hanya reti tangkap gambar guna DSLR je kan, mesti nak yg reti sembahyang punya serta yg reti bagi kau anak... dan reti bagi kau emas berbondong bondong banyaknya...

Yg lelaki pulak, takkan kau orang nak betina betina... mesti nak yg perempuan perempuan kan.. yg reti pakai telekung pastu reti lipat telekung yg dah sudah pakai tu... kau orang kena tengok tangan dia jugak... kalau dah umur 25 tahun ke atas pun tangan masih lagi macam bayi baru lahir, bersiap sedialah... tiap tiap hari makan luar sebab dia tak pernah, tak reti dan takkan masak untuk kau orang... padan muka kau... masa bercinta reti tengok payu payu dan lubang lubang je, bila dah kawen, baru tau yg bini kau tak reti masak... padan muka kau...

Jadi.... kenali lah pasangan kau sebetulnya sebelum kau masuk meminang dia... ingat.. walau siapa pun pasangan hidup kita, dia tetap jodoh kita... terima dia bukan sebab harta atau rupa dia, tapi terima dia sebab agama dan keikhlasan dia... kalau bercerai jugak? takde jodoh lah tu bang oi.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang