nak menang keris model baru? klik sini.

May 23, 2011

.: kenapa perempuan jadi mangsa? :.

Assalamualaikum....

Hai Perempuan...!!!

Kalau Bercakap pasal Perempuan , ramai yg setuju angkat tangan.
95 % golongan yg angkat tangan tu adalah lelaki,
3% daripada golongan perempuan itu sendiri,
2% golongan yg angkat tangan macam saya (usop wilcha)
hir hir hir ( gelak sopan ) .... 
Perempuan selalu jadi perhatian... 
tapi selalu jugak perempuan jadi mangsa...
Mangsa rogol, mangsa ragut, mangsa rompak,
kadang-kadang tu, jadi mangsa keadaan...
kesian perempuan, tak pernah lari daripada jadi mangsa.
perempuan,perempuan,perempuan atau lebih ayu dgn panggilan
Wanita...^_^


Perempuan ni anugerah Allah buat kaum Adam...
Menjadi anugerah bukanlah bermaksud mereka
boleh menyanjung setinggi-tinggi penghargaan 
terhadap perempuan... dan tidak juga menghina
serendah-rendah biji benih yg baru tumbuh...
Itulah sebab perempuan diciptakan dari tulung rusuk
kaum Adam... :)

Kenapa perempuan yg jadi mangsa?
kat sini saya nak tekan kan bahawa semuanya berpunca
daripada perempuan itu sendiri.. jangan marah, jangan melenting
semua ini realiti, bukan fantasi semata-mata...

Wahai Perempuan...
Anda keluar rumah pakai tudung?
tak pakai... 
kenapa?
eh..sebuk je kau ni.. wajib ea..
tuntutan agama menutup aurat
kenapa pulak? perlu ke?
sekaligus menutup nafsu si pemangsa...
eleh.. yg pakai tudung pon ramai kena rogol..
baju dan seluar yg dipakai saiz ape?
S.... eh tak2, XS.... Padini mari....
bentuk badan saja sudah mampu menggegarkan
iman lelaki... apatah lagi yg bersarung ala2
'transparent'...
yeke? eeuww... kuatnya nafsu lelaki ni...
lelaki jugak yg salah... nasib..nasib...

Wahai Perempuan...
Anda keluar rumah dengan siapa?
sorang je lah, nak buat ape kuar reramai...
Tak takut ke kalau jalan sorang2?
buat ape nak takut, Tuhan nampak semuanya...
sehari berapa waktu solat anda tinggal?
eh.... rase macam dah lame tak semayang
Tuhan nampak tak? atau main sembunyi2?
buat tak reti je la....

Wahai Perempuan...
banyak tak duit dalam purse?
eh... mestilah, i kan nak pegi shopping..
berapa ratus ada?
tak main la ratus2... kurang2 mesti seribu lebih..
kalau seribu lebih, takkan kepit macam 
orang laki kepit surat khabar kat ketiak tu je?
senang macam ni, takyah susah2 bawak beg,
ke u nak tolong bawakkan?
apa je yg ada dalam purse tu selain duit?
come on la ustaz, basic kot... ic, kad-kad bank,
kad debit, kad kredit, kad klinik, pass pejabat i,
bla bla bla dan banyak lagi...
tak mustahil lah perempuan kena samun...

Wahai Perempuan...
apa kurangnya lelaki melayu kita ni?
kenapa pulak? 
anda dilihat jatuh cinta dengan lelaki hitam itu.
alaah... lelaki melayu ape ade, semua jenis
nak amik kesempatan je, dah dapat, buang
kami macam sampah... habis madu, die beli madu lain..
Anda yakin ke yg hitam tu jujur?
perghhh... yg hitam tu lah caring, loving, romantic..
berapa ribu dah anda habis kat si Hitam tu?
alaaah... bukan die kikis duit i pon, i bagi kat die
sebab i nak melabur, nanti die bagi i balik lagi banyak.
mase tu u lah orang pertama datang ngendeng2 kat i..
anda sayang ke si Hitam tu?
sayang sangat3...
kalau die suruh bawak dadah pegi luar negara,
anda sanggup?
dadah je kot, bukan suruh bawak kapal terbang tu pon.

Wahai Perempuan...
ye ustaz.. nak apa lagi?????
saya balik dulu lah ye....saya tengok baju anda ketat sangat tu..
Padini ke Mango?
Uptown Shah Alam jew...:P



*please take note....
bukan semua perempuan macam ape yg saya tulis tu,
tapi cuma hanya segelintir sahaja yg masih tidak sedar
akan bahaya yg bakal ditempuhi oleh seseorang yg bernama
WANITA....^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang