nak menang keris model baru? klik sini.

May 15, 2011

.: abang polis.... tolonglah.... :.

Assalamualaikum
Abang polis...





sihat ke... dah makan ke... dah saman orang ke...
dah tu ke... dah ni ke... hikhikhik ( gelak sopan )

Arini je kan, agak-agak kereta paling laju berapa km/j ?
Pastu kan, bile lampu dah merah, agak-agak lebih
10 biji kereta tak yg langgar lampu merah tu?
7-eleven dah kena rompak belom?
awek yg pakai dedah2 tu kena rogol tak?
makcik yg jalan2 pakai rantai emas tu dah kena ragut ke belom?
yg ni dah belom? yg tu dah? hah! yg tu pulak.. macam mane?

hurmmm.....
banyak betul jenayah kat Malaysia ni... kadang2 tu aku sendiri
takut nak keluar rumah, bukan apa, kat dunia luar sekarang ni
dah terdedah dengan macam2 ancaman... macam yg aku cakap
kat atas tu.. Rompak , Ragut, Rogol dan R yg sewaktu dengannya.

Abang polis....
Baru-baru ni, kat kawasan rumah saya, ade berlaku satu kejadian
samun bersentaja tau tak... makcik sebelah rumah cakap, jiran kami
yg kat belah sana sikit tu yg kena... makcik tu cerita sambil die siram
pokok, tapi pokok rumah saya yg die siram, sebab mase bercerita tu
die berdiri rapat dengan pagar rumah saya... mungkin die tak sengaja.
takpelah...

Berbalik kat cerita makcik sebelah tu, die cakap makcik yg kena samun
tu kena samun kat depan rumah die je... sebab mase tu die nak pergi
buang sampah... amboi bang polis.. tengok, kat depan rumah pon kena
samun... apa cerita??

Abang polis....
Masa makcik sebelah rumah cerita kejadian tu, abah saya ada sekali
dengan saya masa tu dan secara tak lansung, abah saya pon mestilah
dengar sekali makcik tu bercerita... Abah saya ni seorang yg pelindung,
erm.... senang cakap, beliau seorang yg sangat berhati-hati...
Bila makcik sebelah dah cerita macam tu, so, secara tidak lansung
lagi sekali, abah saya cakap kat saya depan-depan makcik tu

"angah... tu yg abah risau sangat angah keluar malam tu, bahaya"


maknanya sekarang, saya dah tak boleh keluar malam la kan?
betol tak abang polis? faham tak maksud kat situ?

Abang polis....
saya merantau jauh kat negeri orang. jarang balik rumah..
tau tak kenapa saya keluar malam dan tak keluar siang?
sebab siang2 saya habiskan masa dengan family saya kat rumah..
mak saya pergi keje pukul 7 pagi.. masa tu saya belum bangun lagi.
mak saya balik keje pukul 5.30 petang, masuk rumah je nampak
muka saya, seronok hati die walaupun saya tengah tidur depan tv.
adik saya pergi sekolah pukul 6.50 pagi... saya belom bangun lagi..
adik saya balik sekolah pukul 6.30 petang, balik rumah terus ajak saya
pergi taman, teman die nak main jongkang-jongkit dan buaian...
abah saya pulak.... takpe... terkecuali sebab die selalu ade kat rumah.

Abang polis....
tau tak kenapa saya keluar malam?
sebab waktu malam ni je jalan tak jem, cuaca tak panas,
dan dengan itu, secara tak lansung, saya bole lepak dengan
kawan2 saya yg saya dah lame tak jumpa... rindu diorang sume..
masa siang2 saya dah bersama dengan family, apa salahnya
saya keluar malam nak bersam dengan kawan2 saya pulak..
tak salahkan? ala, setakat lepak mcd, karok sedas dua,
main futsal, tengok wayang ape la sangat kan...

so, bila dah jadi kejadian jenayah macam ni,
macam mane saya nak keluar malam?
mcd bagai tu sume sape nak makan? *hahaha
wayang bagai tu sume sape nak tengok? * hahaha

saya mintak jasa baik abang-abang polis sekalian,
lebihkan rondaan di kawasan rumah saya iaitu
di kawasan skudai, Johor Bahru...
tangkap penjenayah tu dan kite bakor je...
terima kasih abang polis...

1 comment:

biawak goreng said...

rindu arep jugak... jom lepak... lawa blog! haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang