nak menang keris model baru? klik sini.

April 09, 2011

.: Polis Penang main gila malam semalam :.


Memang dah jadi trend kat Malaysia ni,
Asal malam minggu je, confirm polis akan
buat roadblock, tak kesah la kat bandar ke,
kat jalan kampung ke, jalan estet ke,
mahupun di jalan-jalan cari makan,
semua jalan akan terlibat sama.

Kenapa malam-malam je diorang biasa buat roadblock?
Memandangkan pada waktu malam je
kelab-kelab malam beroperasi
serta mat-mat rempit mengetest mesin mereka,
jadi, mestilah kalau buat pada siang hari,
takkan ada orang yg nak singgah kat roadblock mereka ni
untuk menguji cara berjalan dengan lurus,
ye dak? 


Malam semalam kami berenam iaitu
aku, dan housemate aku sekalian tibe-tibe
sangap nak pergi Pulau Pinang, memandangkan kami
duduk di belah seberang, jadi kadang2 itu,
Pulau Pinang sering menjadi igauan
para student UiTm yg baru habis exam sebentar tadinya.

Berbekalkan semangat yg waja walaupun wallet
hampir rabak mengisi minyak serta membayar tol
menaiki Jambatan Pulau Pinang itu, namun
kami tetap gembira setelah meter cecah satulima satunam
di atas jambatan yg panjang nak mampos tu.
Dengan harapan kami mampu untuk sampai ke
Persiaran Gurney secepat mungkin.


'Ku sangkakan panas sampai ke Petang,
rupa-rupanya, sampai ke malam panas lagi'
dem.dem.dem...
Secara faktanya, untuk sampai ke Persiaran Gurney tu,
adalah sangat singkat mahupun kejap giler babeng,
tapi on the way tu, ade 3 roadblock.
serius.SHIT....

Yang pertama...
"ic , lesen , roadtax"
Lepas...

Yang kedua....
"ic , lesen , roadtax"
TAK lepas.
nombor plat belakang cantik sangat
sampai polis tu tertarik untuk mengeluarkan saman.

Yang ketiga....
"ic , lesen , roadtax"

"bang, arini je saya dah kena 3 roadblock"

"yeke? hah kat depan sane ade satu lagi"

"dem.dem.dem"

akhirnya sampai jugak kat Gurney.

p/s : polis entri one to jaga,
polis mati pencuri jaga

legend kan lagu ni??





2 comments:

Rafi Nilhan said...

dasat gak pulis situ eh.. aduhh..

.:padie_eyla:. said...

aku penah kene stop mase roadblock. nak mencarut je rase. kalo takat nak check lesen bagai tkpe. ni nak menggatal. mmg kene setepek ah polis tu. hahak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang