nak menang keris model baru? klik sini.

April 14, 2011

.: dugaan dunia pasti hebat :.

Cinta dan air mata...
macam ombak dengan pantai..
susah nak dipisahkan..

Lelaki selalu menjadi simbol buaya
walaupun takde gigi  taring
badan takde sisik keras
tapi mulut sentiasa manis..
manis untuk mengayat pompuan.
Keras macam mana sekalipun
hati perempuan tetap cair.
tapi tak semua..... take note ok...

Lelaki selalu dipersalahkan
sebab mainkan perasaan perempuan.
kononnya bercinta sampai akhir hayat
tapi habis madu, sepah dibuang
dah dapat gading, tanduk dilupakan.
si perempuan terkinja2 hidup
sebab semuanya binasa.

Tapi macam mana pulak dengan perempuan?
sering dipersalahkan ke?
kalau perempuan mainkan perasaan lelaki
macam mana pulak tu ek?

lelaki yg tergila-gila kan perempuan
kenapa lelaki terlalu sayang perempuan?
kenapa lelaki yg terhegeh-hegeh dekat perempuan?
kan lelaki ni buaya,
mulut manis, senang nak dapatkan perempuan..
dah permpuan tu takank,
carilah yg lain
ramai lagi kat luar sane
yg beratur nak jadi mangsa.

Pelik tak kalau dengar lelaki tu setia?
was-was tak kalau dengar lelaki tu jujur?
boleh percaya ke kalau lelaki tu cakap sayang?

Tak semua lelaki curang
tak semua lelaki tak setia
tak semua lelaki jahat

alangkah indahnya hidup
kalau dapat lelaki yg setia, jujur
sayang sepenuh hati, tak suka marah2,
sentiasa amik berat, romantik...
ye dak? seronokkan?
tapi bile dah dapat lelaki yg macam tu,
perlu ke perempuan risau?
perlu ke perempuan was-was?
perlu ke cari lain???

"fikirlah... kalau sekarang kita mainkan perasaan orang,
tunggu lah bile kite dah dapat kebahagiaan yg sebenar,
Tuhan akan balas balik ape yg kite dah buat dulu"


p/s : bersyukur lah dengan apa yg ada sekarang,
       hargailah sebelum terlambat
       bukan senang nak cari lelaki  yg 100% setia
       bukan senang nak jumpe lelaki yg sayang sepenuh hati
       bukan senang nak jumpe lelaki yg boleh terima seadanya
       untuk buat isteri....
       Isteri, peneman hidup hingga akhir hayat
       katabahan seorang suami menerima keadaan isteri
       walaupun tidak mengikut kehendak & naluri suami
       adalah sangat tinggi...

3 comments:

nanott BOMBASTIC said...

arep. this one sy sukaaa (;

miSz sUhAiDa said...

mendalam derrr..=)
i loike..

miss miera said...

wah .... m e n u s y u k !!! :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang