nak menang keris model baru? klik sini.

December 05, 2010

.: kolumpo oh kolumpo :.

currently i berada di kolumpo
dunia yg penoh dengan pancalobak
kiri kanan ada saja lurah-lurah dendam
mencari mangsa untuk lemas di tengah2

i ni ganas orangnya, muka bengis, tangan kasar
tapi tak tau kenapa, hari pertama i jalan2 kat
koloumpo ni, i pegi muzium negara, name pon
dah skema, adela sikit cerita yg penah i baca dalam
buku sejarah tingkatan 1 sampai 5, no wonder la
i bole dapat A2 dalam SPM 2 tahun lepas.. hik hik

orang biasa isi minyak kat petronas, tapi
semalam i pegi petrosains, tempat kanak2
mengilhamkan imaginasi diorang... nak masuk
je dah kena bayar 12 hengget, tapi kena tunggu
3,4 jam baru boleh masuk, so i decide tok melawat
kedai cenderahati petrosains tu aje...
berbondong-bondong i beli...

then, naluri skema i datang lagi, i mengorak langkah
ke pusat sains negara... WOW!!! PSN.... NSC...
kesulitan dan kesukaran untuk sampai kat situ
memakan masa lebih kurang 2 jam, bukan ape,
sebab i kan orang JB, mane la tau jalan2 kat kolumpo ni.
so, bila da sampai PUSAT tu, jam dah pukul 4.45,
tibe pakgad tu cuit bahu i, die cakap PUSAT ni
tutup pukul 5.. mak aih, penat je i terpusing2 macam gasing
sebentar tadi, bile sampai, da nak tutup pulak..

i balik, pergi cheras, tido kat rumah kawan mama i....

TBC-------->

4 comments:

.:padie_eyla:. said...

cheras mana.? haha

arif zakwan said...

bandar tun hussin onn kot

Ain Zulaikha said...

dh lama tak pergi petrosains.. last pergi darjah 6, sekarang ni darjah 20.. hehehe

~ NuRuL ~ said...

i rindu sama itu kL menjerit..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang