nak menang keris model baru? klik sini.

December 24, 2010

.: kisah aku dan cupcorn ku :.


Petang tadi mase nak beli mee kari untuk bapak aku,
tibe2 aku ternampak kedai sebelah jual air jagung.
Actually orang tu jual macam2 jenis air,
tapi tak tau kenapa aku lebih tertarik kat
air jagung tu... mungkin sebab kaler die kuning kot.

so, dengan tak semena-mena aku terbeli air jagung tu.
oleh itu, aku pon terminum lah air jagung tu.
Mase nak sedut je, aku terbau aroma air jagung tu
membuatkan aku terkenang kisah
'aku dan cupcorn ku'

google punye

Mase kecik2 dulu, aku selalu ikot mak aku pegi pasar malam.
Memang dah lumrah pasar malam, mane ade 
tea O strawberry atau milo cincau, yg ade cume
air khatira, air tembikai, air soya, air cincau
dan sewaktu dengannya termasuklah
air jagung feveret aku... kuning wooo...

Bile dah jadi ketagih dengan air jagung tu,
tambah2 pulak pasar malam seminggu sekali je,
aku tanye mak aku macam mane orang kedai tu
 buat air jagung...
"orang tu blend la jagung tu, jadila air jagung"

okeh, sememangnya mase tu aku kecik lagi,
tahap bongok dalam diri aku masih tinggi,
meter kewarasan kat dahi aku... merah!!
merah tandanye berhenti.
ha ha ha
taklah, merah tu tandanye takleh pikir
secara kreatif dan kritis la
 bak kate kat buku latihan darjah 5.
so, aku pon pegi beli cupcorn kat kedai berhampiran,
balik rumah aku terus blend jagung2 tu sume... lumat!!

ha ha ha.... aku gelak tanda aku berjaya challenge
abang pasar malam tu sebab air jagung aku dah siap.
Bile aku nak minum je..... buuwekkkk!!!
aroma die menusuk kalbu...
arghhh....

Bayangkanlah, cupcorn yg dah siap campur
majerin, garam sikit,dan susu,
pastu aku blend dalam blender yg mak aku
gune untuk blend cili + bawang merah + belacan.

Aku tengok air jagung aku tu ade minyak2 sikit,
pastu ade rase macam minum sambal belacan
arghhhh....


p/s : sekarang aku dah 20 tahun... waras.. tak bongok..
tapi...
macam mane ek nak buat air jagung???

"belilah kordial.. sengal". hahaha







8 comments:

+d.O.Y.A.h+ said...

nak air jagung la tetiba

rossoneri said...

hahahaha resipi terbaru air jagung campur belacan

Hantu Kak Limah said...

pegi tanam jagung dulu..tunggu dah berbuah..kupas bulu dulu..pastu masuk dalam cawan berisi air..dah jadi air jagung....huuuhuhu...

Panglima Arep said...

doyah..... haha kt bangi ade psr mlm kn? g beli ea. hihi

Panglima Arep said...

rossoneri.... haha nk try?? g amik blender mak tu. hehe

Panglima Arep said...

hantu kak limah...... panjang pulak idea ko tu. hihi.. okeh2,, bole try...

nanott BOMBASTIC said...

hahaaha comel je arep time kecik kecik haha.

Panglima Arep said...

nananannot...... haha agak r.. eceh, ngaku pulak ek.. tah pape je arep nih. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang