nak menang keris model baru? klik sini.

December 14, 2010

.: CONTEST CERPEN SESEDAP RASA :.

nasib baik tak bawak banner yg tulis
"sila rogol saya 5 kali"

haish... awek sape sesat dalam blog aku ni??
siap bawak banner lagi ajak join contest cerpen
sesedap rasa bersama Ain Zulaikha comel... ahaks
(markah lebih) 
aku pon tak ingat macam mane awek ni boleh muncul,
aku dah cakap taknak, aku fobia dengan 
bahasa melayu Penulisan... 20 per seratus... ooh damn!!!

ok, sape2 nak join, syarat2 penyertaan ada kat bawah ni
free jek... sumpah... tak tipu...

jauh gile contest ni jalan, tak penat ke?


SAYA PEREMPUAN SOPAN



Nama saya Ain, nama penuh pulak Ain, ghain, fa, qof, kaf, lam
bla bla bla....sampai khatam.... hak hak hak
eh tak2, gurau je. Nama penuh saya Ain Zulaikha binti Arep Zakwan
umor saya 28 tahun, tu pon kalau 16 tahun akan datang la,
yg sekarang ni, baru 12 tahun... comel kan saya yg masih
berumor 12 tahun ni? suara pon lembut je... aauuwww!!!
dah la sopan, baik hati, suara lembut pulak tuh... ngeeee :D

Baju kurung? kenapa? oohh...
Life saya memang dengan baju kurung je, mak saya tak bagi
saya pakai baju ketat2, seluar jeans ketat2, nanti lelaki naik nafsu
kalau tengok saya pakai macam tu. Cuba kalau saya pakai t-shirt adik saya,* 
ketat, sendat, padat, mampat, rapat, lepat, ketupat,
mestilah terbonjol bonjolan saya, pastu ade orang laki
datang kat saya, terus ramas bonjolan saya,
patot ke saya marah dia? 
dah saya yg tayang....sape suruh.... mak tak suruh pon -.-"
baiklah saya cakap,
"marilah ramas saya..marilah..marilah"
by the way, sweet giler kan saya dengan baju kurung...
kalau saya pegang gitar dah macam ana raffali pulak ;)

Ayah saya dreber teksi, dengan hasil bawak teksi lah
die dapat tampung seluruh keluarga dia. Kesian ayah. :(
Tapi saya rasa, saya sorang je anak dia, nampak macam 
ramai je kan bila cakap seluruh.. ha ha ha.. kan da kena...;p
Tapi kadang2 saya yg bawak teksi tu...
bosan r dok rumah takde wat ape2..

kucing? malas la nak cerita pasal dia
nanti takde orang hirau pasal saya lagi
;p




Nampak tak pinggan cantik kaler biru muda tu?
siap ada tulis nama saya lagi tau... comel kan saya?
pinggan siap ada nama sendiri lagi...
tapi cawan tu ada tulis coke,  mak cakap coke
tak bagus untuk kesihatan, so saya pon padam la
tulisan coke tu dengan lipstik mak... even minum air coke ,
saya tak rasa pon minum air coke, sebab
tulisan tu saya dah padam... ha ha ha

saya malas la nak cerita pasal makanan, sebab nanti
saya cepat rasa lapar.. bila dah lapar, saya makan la.
ermm...  Takpelah, saya cuba ea...
sebab arini saya puasa, so tak kesah lah kalau nak cerita.
Lapar mcm mane sekalipon, saya kan puasa, takyah makan,
kalau curi2 makan, batal puasa, 
dah la batal puasa, curi makanan pulak tu
tak pasal2 kena potong tangan nanti,
baik saya korek hidung je, lagi best ;p

Mak saya memang pandai masak, sebab tu ayah sayang mak
lebih dari ayah sayang saya... kalau la saya pandai masak,
mesti mak dah jadi janda kan sekarang.. ha ha ha

"arini ko takyah makan..faham!!!"
mak saya jerit dari dapur..
bile mak bace cerita ni???




Yayy!!! ayah belikan saya henfon baru, ayah cakap
hadiah ni sempena saya puasa penoh semalam.. hah??
watdehell dad?? saya puasa sebab nak cerita kat orang
pasal makanan jek, tapi dapat hadiah pulak... ha ha ha
lantaklah, yg penting saya bole undi untuk idola kecil 3 ni,
gune sms je tau... sweetnye laki tuh.... tapi suara cam haram. ;p

Bila saya on je henfon tuh, tiba2 terus dapat mesej
"weh, share credit dengan aku"
rupa-rupanya ayah salah bagi henfon, yg tadi tu henfon ayah
ayah cakap kawan die nak mintak credit sikit.
ayah send singgit je, tambah dengan cas 50sen.

Ayah keluarkan dari beg dia, ada henfon baru untuk saya,
cantik tau henfon tu, ayah cakap nanti senang kalau ayah
nak telefon or mesej saya... weeee :D
siap bole amik gambar lagi tau..
tapi....
arghhhh....!!!!
ayah tak reti baca
ayah main beli jek
saya ingatkan Sony Erricson
rupa-rupanya Snoy Erricsom.
sekarang ni henfon tu saya buat sendal pintu,
bila angin kuat, pintu bilik saya tak berganjak ;p

Walaupon buat sendal pintu tapi kalau ade orang kol
atau ade mesej, saya tetap akan reply. Ayah pon cakap
henfon tu pelbagai gune, ala2 MPV
(multi-purpose vehicle)
kadang2 tu, kalau tak buat sendal pintu pon, saya
buat tumbuk sambal belacan.. mak cakap lagi sedap tumbuk
gune henfon baru tu... nasib ayah la dapat mak cam ni ;p





Masa raya tahun lepas, saya ade ikot mak pegi beraya
kat rumah kawan die merangkap kawan saya juge :)
tapi saya tak berapa rapat sangat dengan kawan saya ni
so, saya cume tahu die ada mak dan ayah je,
masa tengah jamu selera biskut raya lemau kat rumah die tu,
tibe2 ade sorang laki kuar dari bilik.... wah.... hensemnye!!!
die terus ke dapur sebab nak pegi bilik air
muke macam taik... tapi hensem....
Ya Allah, hensemnye die.... muke jambu..

"ooh ni la anak kak temah yg nak amik spm ni ea"
"a'ah la senah, ni lah die, ni baru die tau nak keluar bilik,
selagi tak lapar, selagi tu la die dok mengadap buku tu"
"uish.. rajinnya... nanti mesti dapat sambung belajar
kat obersea nanti ni"
"kih kih kih... biasa la tu kak, laki ni kena rajen sikit,
nanti nak bagi anak bini makan"
"kalau dapat jadi menantu makcik kan bagus"
ooooh mak... saya setuju!!!!

comel kan saya yg berumor 12 tahun ni setuju utk berkahwin???

Papp!!
dahi saya kena tepuk dengan mak

Bila die dah sudah keluar bilik air, die lalu kat depan kitorang
sambil2 die senyum kat saya... mak!!!!
rase nak gugur jantung saya ni bile die senyum
sweetnye sayang..... eh...??

Die duduk join kitorang minum tea o sejuk tu.
tibe2, henfon die berbunyik,
"kring kring...kring kring"

"hallo, ye, sally cakap ni"
"aaauuwww,,, orait, kite join u olls sume"
"kejap lagi kite sampai yee...daaa"

mak....!!!!! pondan.. taknak!!!
damn it...
arghhhh.....

*****************************************************

antara blogger2 cirit bak kata oyaah :





Hadiah2 yg diperuntukkan oleh cik ain zulaikha adalah
seperti berikut....
amik hadiah kat kaunter nanti ea

hadoi... ingatkan dapat baucer percutian kat rumah ain zulaikha
buat selama-lamanya, tapi dapat 30 hengget je..
takpelah, bole mesej-mesej dengan ain zulaikha pasni..
:)

12 comments:

+d.O.Y.A.h+ said...

wahahahhaa. arep! kenapa aku kene teg! cerite aku tak sehebat ko :P agagag~ ok arep. gudlak! semoge dpt topap 30 hengget dpt koling2 yun.
oye, kim slm kt die. smoge cpt smbuh :)

Ain Zulaikha said...

letak link awak kat sini

http://ainzulaikhas.blogspot.com/2010/11/contest-cerpen-sesedap-rasa.html

Ain Zulaikha said...

ok nama awk dah ada dalam list :) good luck thanks join.. pa2 update akan diberitau ye :)

if awk rasa blog sy layak dapat undian di BPm, undilah kumpulan 2 nmbor 42 terima kasih di http://bpm-undi.blogspot.com

cik aied said...

lawak gila cerpen ni! hihihi

Panglima Arep said...

oyah... hahaha ko kn cirit. sbb tu kne tag. hahah

Panglima Arep said...

ain zulaikha.... yes sy dah vote utk itu... nice one..

Panglima Arep said...

aied.... haha sebarkan.. waaa

~ NuRuL ~ said...

oyah...yun da sehat la...hihi

syg: seyes kelakar giler cite ni...haha...
btw gudluck..dpt topup share2 ea...hikhik

Panglima Arep said...

hehe.. wajib share ke? hahaha

saljihitam said...

hahaha. best2 ;)

Ain Zulaikha said...

ADA UPDATE UNTUK CONTEST INI, SILA TINGGALKAN KOMEN

http://ainzulaikhas.blogspot.com/2010/12/update2-contest-cerpen-sr.html

Panglima Arep said...

updated... done.. thanks..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang