nak menang keris model baru? klik sini.

November 20, 2010

.: bunuh ikan itu :.

OK...
Semalam bapak aku pergi memancing kat satu sungai ni,
pancing punye pancing sekali dapat lah sekor ikan keli ni
besar jugak lah katenya, sedap kalau buat sambal hijau pedas.
Dah dapat sekor, bapak aku terus balik sebab nak dapatkan sekor
tu pon lame giler...haish...

Aku dah cakap, beli je kat pasar, senang.
Tapi bapak aku degil, die cakap ikan kat pasar sume tak fresh,
nyawa2 ikan je, so, nk masak pon tak sedap la...

So, lepas dapat sekor tu, die pon terus la balik rumah.
Sampai je kat rumah, die bagi ikan tu mak aku, pastu suruh masak
sambal hijau tu. Mak aku pon ambik la ikan tu bawak pegi dapur nak siang.

Mak aku pening macam mane nak bagi ikan tu mati,
nak sembelih, raya haji dah lepas, nak potong kepala die terus,
mak aku geli, nak cucuk gune pisau, tak sampai hati.

Setengah jam lepas tu, mak aku panggil bapak aku...

Mak : "bang, cam ne nak siang ikan ni, hidup lagi ni, saya tak reti la"
Abah : " laaa, kenapa pulak?"
Mak : "yela, saya nak potong, saya geli"
Abah : "awak lemaskan je ikan tu dalam air"


-.-"

4 comments:

mier@merr said...

hahaha~~~~

~ NuRuL ~ said...

sweetnye...
klau jd kt sy, sy msk terus ikan tu...

arif zakwan said...

hehehe
awk nk msk hdup2 ke?
hehe

~ NuRuL ~ said...

haah...sy lagi la xreti nk siang ikan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang