nak menang keris model baru? klik sini.

June 20, 2010

.: sakit dowh...!!!! :.


jom nyanyi same2...
"bangun pagi... gosok gigi
cuci muka... dengan duri..."
hah? duri?
lu mcm2 der dgn aku punye muka
baik2 dari seorang korea
ke seorang mafia kang
korea selatan tau bkn korea utara
sbb ade Park Ji Sung
suke tgk mata die...sepet

secara rasminya aku bermastautin
kat melaka bandaraya bersejarah
selama 2 hari 1 malam
penginapan ditaja penuh
oleh Datuk S dan Nenek K
atuk aku sendiri la
nama die Haji Salleh
bkn Datuk yg vip tu
kalau la Datuk vip tu yg sponsor
mau rabak !@$%^& aku


kali ni subjek aku balik kampong
semata-mata nak cari durian
sbb kalau kt JB ni mmg susah sket
nak cari durian yg betol2 berduri
kadang2 org yg jual tu yg byk duri
bile singgah je kedai jual durian tu
si penjual cepat2 pegi belakang
asah parang pendek die tu
bkn nak kopek durian tapi
nak sembelih si pembeli ni
mane taknya sekilo sampai 5 hengget
memang menggelupur la aku kalau beli

keesokan harinya
aku bgn awal
sbb nak kutip sendiri durian
kat sekitar rumah atuk aku tu
atuk aku ckp ade la 2,3 pohon
yg sempat berbuah
yg lain tak sempat sbb
mase pokok tu berbunga
hujan pulak mengada2 nak turun
habis sume bunga bertaburan
jatuh ke atas tanah
bagai pepasir di tepian pantai

lepas breakfast aku ajak abg aku
pegi kutip durian kat kawasan
rumah sebelah tu
aku ajak org lain sekali
tapi sume malas
pemalas betol la
aku secara kereknya
ckp kat abg aku
"xpe long, nnti kalau dpt
kat situ jgk kite kopek ea"

berbekalkan selipar Crocs tiruan
yg aku beli kat pasar malam
aku mengharungi liku-liku
kehidupan mencari durian
bersama dgn abg aku yg ala2
malas nak ikut aku tu
sampai je kt umah sebelah tu
aku usha dr atas pagar
mane tau ade yg dah jatuh
hampa siot...

aku tak puas hati
mane bole xde ni
kang kalau balik tgn kosong
kene gelak ngn mak aku kang
yela, td kerek sgt nk kopek kt situ jgk
ni sebiji durian pon xde
nak kopek ape...
jln punye jln punye jln
jumpe lah dgn sebiji durian ni
bile aku angkat je durian tu
tibe2 ade suara keluar dari durian tu
"wahai manusia... aku lah durian"
aku pon jawab
"wahai durian...ko ingat aku ni
bangang sgt ke x kenal durian"
kami pon berbual mesra
dlm mase yg singkat kami mula berkawan
hahahahaha....

************************************

aku dpt durian 2 biji je
balik umah tayang2 kat bapak aku
bile kopek je
hampeh xde isi
sipot punye durian








3 comments:

padie_eyla said...

hahaha... nk kate lwk boleyh tak? wahahha!

zakwan said...

haha.. boleh je cik padie.. hihihi

Ninja Boy said...

xde bwk balik jb skit ke cha..? hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang