nak menang keris model baru? klik sini.

November 04, 2009

.: aku dan segalanya :.

aku ingat lagi masa aku pergi kursus motivasi anjuran
Kastam Diraja Malaysia, masa tu aku baru tingkatan 1
tak silap aku, tahun 2003. Mak aku yg suruh aku dgn
abg aku pergi kursus ni. Katanya bagus utk exam nanti.
Aku dgn abg aku pon pergi je la, sebab makan free kot.
kursus ni berlangsung selama 2 hari pada hujung minggu.
Sabtu & ahad la. Hari pertama kursus aku rase mcm bes
je, yela kan, baru tingkatan satu, penceramah buat lawak
sikit, mesti da gelak besar da. Dari pagi sampai la ke ptg
aku duduk mengadap penceramah tu. Abg aku duduk
kat sebelah aku ni, da maki2 da si penceramah tu. Bosan
katanya. Tapi aku syok syok je dgr. Masa muda2 dulu
cita2 yg aku impikan memang aku nak sgt jadikan realiti,
sebab tu la aku khusyuk je dgr ceramah tu, konon2 kalau
dgr dgn teliti, cita2 aku boleh tercapai dgn cemerlang la.
Itu semua hanya angan2 kosong si penulis blog ni.

nak dijadikan cerita ni lebih menarik, aku telah ditakdirkan
utk terpandang seorang gadis kecil molek ni. Dari jauh lagi
aku usha die. Nampak macam comel, cantik pon ade kadang2
tapi bila aku tengok kali yg ke3, die perasan yg aku usha die.
die pandang aku balik, siap bagi senyuman manis lagi tu.
agak goyang jugak la lutut aku mase tu. Ye la , mane tak nye
aku saje je usha die, tak tau la pulak die nak reply, siap bagi
her nice smile. macam ni kot ;)) , agak nye la. aku pon tak tau
lepas tu je, sie asyik tgk aku je. naik segan aku di buatnya.

lepas rehat mkn tengah hari, tau2 die da ada kat blkg aku.
terkejut berok aku. mane tak nya, pg tadi usha dari jauh
tau2 die da ada kat blkg aku ni. dlm hati aku seronok gile
wei..!! bile kursus tu da nak habis, die bagi no fon die kat aku
aku pon ape lagi, teros la sambar kertas putih suci tu yg
tertera no fon die. balik tu aku teros contact die. baru aku
tahu, rupe2 nya die sebaya dgn abg aku. mase tu die 16 tahun
tingkatan 4 la kot. lepas seminggu je, die teros declacre
aku sbg adik angkat die. seronok nya aku.. yeeepiii...
sejak dari hari tu, aku la adik angkat kesayangan die..
seronok gile kot. ye la, mgkin sebab aku mmg tak de kakak
so, aku macam happy gile la....

( 2003-2009 )
satu jangka masa yg agak lama. memang lama. sgt lama...
dlm jangka masa selama itu, aku sendiri dpt bilang dgn
jari tgn aku ni, brape kali je aku dpt jpe die. confirm tak
lebih dr 10. padahal duduk satu negeri, satu daerah,
dan mgkin gak satu kawasan. tapi entah la. aku pon
sebenarnye tak tau ape yg jadi antara kitorg ni. nk kate
selalu contact, mmg jarang gile. die ckp die jarang top up
so aku hormat la kan, tak kan da tau die tak selalu top up
aku still nak mesej die kan. so aku wat keputusan utk
berdiam diri dan tunggu die yg contact aku. bukan kejap
wei, dlm jangka mase yg agak lama. so, bile da lame tak
contact, aku ni pulak jenis yg kalau da lame gila tak contact
mmg aku teros terlupe utk contact balik. mmg aku ngaku
ni sume silap aku tak contact die. tambah2 pulak die asyik
sound aku 'abg besar', aku naik menyampah kot. bukan die
tau hal yg sebenar pon. entah2 kalau aku da jadi abg long
maybe die teros tak nak tegur aku kot. mane la tau kan.
last2 die bagi mesej kat aku yg die da tak tahan dgn attitude
aku ni. aku da wat ape?? aduh.. bukan aku pergi merempit ke
bunuh org ke, ape ke, aku dok diam2 je kat rumah ni. tak
kacau hidup sesape pon even EX aku sendiri, da tak kacau da.

utk maafkan aku, die suruh gak aku ubah sikap aku yg aku
sendiri pon tak tau ape yg buruk yg perlu di ubah. aku tanya
ex aku, ape yg sebenarnye aku da wat kan, die cakap aku tipu
pasal result matrik aku. aku cakap aku lulus. setahu aku la kan
aku tak pernah bagitau die pon pasal result aku. tapi takpe la
utk aku dptkan balik kepercayaan dan kemaafan dari die,
aku sanggup wat ape je utk teros jadi adik die. aku sayang sgtt
kat die. aku rindu sgtt kat die. even aku da tukar 4 org gf pon,
tapi die tetap dgn aku, die syg aku aku, cume aku je yg tak
brape nak nampak... aku harap die dapat maafkan aku..

p/s : sis.... maafkan adik ea. adik byk sgttt wat salah kat sis..
adik tau sekame ni adik kurg amik tau psal sis..
maaf skali lagi..

2 comments:

.ku-chinta allah. said...

hokeyh atok..
so dis da story ya..
erm...
tkde kate2 hebat...
cume nk ckp..
be strong! nih sume dugaan..
'allah takan menguji hmbenye kalo hmbenye tk thn diuji'
ingt kate2 nih?
eheh~
chill atok..
cucu pon tanak atok sdey2..
senyum ae??
mcm nih ;)))
boleyh? eheh

zakwan said...

huhuhu.. thx cu..
yup2, atok pgg kate2 tu gak.. huhuh
nk senyum cm ne ek??
cm ni le x?? ;))))
huhuhuhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang