nak menang keris model baru? klik sini.

October 30, 2009

.: didikan seorang pendidik :.


Macam biasa, bile dengar je azan maghrib
aku dgn family aku sume da siap2 duduk
kt meja mkn. Mak aku pon da siap masak
so sume bakal menikmati hidangan yg da
tersedia atas meja mkn utk enam org ni...
ayah aku suruh adik laki aku tu wat teh 'o'
adik aku yg laki ni mmg da biasa wat teh'o'
da mmg jd keje die da.ayah aku ckp sedap
sedap la kot dari tak tau buat langsong.......
aku mcm biasa la, amik pnggn, nasi & sudu
so, kita sebagai org Islam diwajibkn ke atas
kita utk membace doa sebelum & selepas
kita menjamu selera... Bace bismillah pon da
cukup sbnrnye...tapi bagi mereka yg rajin &
suke berdoa, silakan... ayah aku ni pulak mmg
suke dgr anak2 die yg bace doa..konon2 nye
nak tau la betol ke tidak ape yg cikgu2 dorg ni
ajar mase kat sekolah.. secara spontan ayah aku
suruh la adik perempuan aku ni yg baru berusia
8 tahun / darjah 2.... dia mula tadah tgn, ktorg
pon tadah la tgn jugak kan..

"Bismillahirrahmannirahim"

"Allaahumma baarik lanaa fiimaa razaqtanaa wa qinna'adzaabannar"

"Ya Allah, berkatilah rizqi yang Engkau rizqikan kepada kami, dan peliharalah kami dari siksa neraka"

"Oh Allah please bless us with the food that u've given to us
and protect us from the hells fire"

adik aku yg baru je 8 tahun tu da bole
bace doa mkn dlm 3 bahasa sekaligus
bukan aku nak bangga, tapi aku sendiri
teruja, tergamam bila dgr die bace cm ni
ringkas & padat tapi besar maknenye bg
sorg budak perempuan yg baru berusia
8 tahun...

p/s : sebelum mkn basuh tgn dulu...
pastu bace la doa... bukan susah pon kan..

1 comment:

Anonymous said...

The ed hardy clothes style has Christian Audigier lived much longer than its counterparts from the 1980s ed hardy shoes ; it may be because of its relatively ed hardy outlet inoffensive style or because people just love animals ed hardy , but it's less frowned upon ed hardy Bikini .Today you can find high quality blanket and sheet sets in a ed hardy Hats cheetah print. These are common enough that you could even go to ed hardy swimsuits a department store and find them, so you should have no problem finding cheetah ed hardy clothing printed sheets and blankets if they are what you are looking for. Ed Hardy Glasses These can be a great accent to a more contemporary home theme, though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by. You may have to go to interior design specialty stores, or look online order to find curtains with cheetah spots printed on them. However, in most cases if you can find them, they are usually not very expensive.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang